Stel je voor je hebt een nieuw bedrijf gestart in een markt waar jij vrij weinig tot geen kennis over hebt. Door te weinig informatie over je markt kun je enorme fouten maken. Als je bijvoorbeeld geen goed overzicht heb van je doelgroep sla je de plank natuurlijk onwijs mis. Of wat als je een te hoge (of juist te lage) prijs hanteert? Je kunt fluiten naar je centen. Kortom, inzicht in de markt is nodig om de goede weg in te slaan met je nieuwe of bestaande bedrijf. Een markt verandert continu, de computer markt toen het 2007 was is bijvoorbeeld onwijs anders geworden ten opzichte van het heden, 2022. Voer tijdig markt onderzoek uit en krijg inzichten om de juiste weg in te slaan. Samen met Factsnapp kun jij eenvoudig online marktonderzoek doen. Meer weten? Bekijk de website van Fatsnapp en bekijk wat ze doen en hoe het werkt. In dit artikel leggen wij je meer uit over waarom online marktonderzoek onmisbaar is in 2022, wat markt onderzoek eigenlijk precies is, wat de voordelen zijn van online markt onderzoek met Factsnapp en vertellen wij je tot slot wat de mogelijkheden zijn op het gebied van marktonderzoek. Lees je mee?
Marktonderzoek is simpelweg inzicht krijgen in de markt. Of in andere woorden informatie ontdekken over de markt waar jij je in bevindt. Denk bijvoorbeeld aan de doelgroep, hoe oud zijn ze gemiddeld? Waar liggen de interesses? Zijn ze van een specifiek geslacht? Maar ook zaken als wat ze bereid zijn te betalen komen aan het licht tijdens markt onderzoek. Online marktonderzoek is een onderdeel hiervan en speelt zich online af, bijvoorbeeld online enquetes.
Online markt onderzoek voor je samen met Factsnapp uit en wel om de volgende redenen. Je ontvang namelijk direct resultaat, ontvangt een representatief panel en kunt profiteren van lage prijzen.
Online marktonderzoek is een breed begrip. Zo bestaat het bijvoorbeeld uit imago onderzoek en prijs onderzoek, maar ook uit doelgroeponderzoek.